Papua Yeni Gine'de 2 bin kişi toprak altında kaldı

Güney Pasifik ülkesi Papua Yeni Gine'de hükümet, toprak kaymasında toprak altında kalanların sayısının 2 bini geçtiğini açıkladı.

Hükümet, toprak altında kalanların sayısının 2 bini geçtiğini açıkladı.

Papua Yeni Gine Ulusal Afet Merkezinden yapılan açıklamada da 2 binden fazla kişinin diri diri toprak altında kaldığı, felaketin büyük yıkıma neden olduğu bildirildi.

Birleşmiş Milletler Uluslararası Göç Örgütünden (IOM) dün yapılan açıklamada, afette 150 ev ve yaklaşık 670 kişinin toprak altında kaldığının tahmin edildiği belirtilmişti.

Papua Yeni Gine’deki toprak kayması

Güney Pasifik ülkesi Papua Yeni Gine'nin kuzeybatısındaki Enga iline bağlı Kaokalam köyünde 24 Mayıs'ta toprak kayması meydana gelmişti.

Sosyal medyada paylaşılan videolarda dağın tepesinden kopan kaya kütlesinin, yamaçtaki toprakları sürükleyerek köydeki hanelerin üzerine yığıldığı görülüyor.

Dünya Haberleri

Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor
Rusya: Gece boyunca Ukrayna'ya ait 660 İHA'yı düşürdük
Venezuela'da çifte deprem felaketi: Can kaybı en az 235'e yükseldi
AB, Rusya'ya yönelik ekonomik yaptırımları 2027'ye kadar uzattı
Japonya'da 5,8 büyüklüğünde deprem