Nijerya'da sel: 2 milyondan fazla kişi yerinden oldu

Nijerya'nın Kogi eyaletinde sel felaketi nedeniyle 2 milyondan fazla kişi yerinden oldu.

Kogi Eyaleti Kızılhaç Afet Yönetim Sorumlusu Umar Y. Mahmud, yaptığı açıklamada, Niger ve Benue nehirlerinin taşması sonucu Kogi eyaletine bağlı 9 bölgede sel meydana geldiğini belirtti.

Mahmud, sel felaketi nedeniyle 2 milyondan fazla kişinin yerinden olduğunu kaydetti.

Kurtarma ekiplerinin, bölge sakinlerinin kamplara ve köylere tahliye edilmesine yardımcı olduğunu anlatan Mahmud, "Niger Nehri yükseldiği için durum şu anda çok kötü." ifadesini kullandı.

Mahmud, sel felaketi nedeniyle 150 bin hektar arazinin su altına kaldığını da belirtti.

Nijerya'da bu yıl şiddetli yağışların yol açtığı sellerde yaklaşık 300 kişi hayatını kaybetmişti.

Dünya Haberleri

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini açıkladı
İran'dan ABD ile müzakere açıklaması: Büyük ilerleme sağladık
Çin'den ABD'ye yaptırım: 46 savunma sanayisi şirketini kamu ihalelerinden menetti
Katar ve Pakistan’dan İran-ABD Görüşmeleri Sonrası Ortak Bildiri
Fransa'da aşırı sıcaklar nedeniyle 60 vilayette turuncu alarm verildi