İran: Nükleer faaliyetimiz şeffaf ve barışçıldır

İran Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Muhammed İslami, ülkesinin nükleer faaliyetlerinin şeffaf ve Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) gözetiminde gerçekleştiğini söyledi.

İran resmi haber ajansı IRNA'ya göre, İslami, kabine toplantısı sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

İslami, "İran'ın nükleer programı ve rotası bellidir. Şeffaf ve barışçıldır. Tüm faaliyetlerimiz, UAEA denetimi altında ve Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Anlaşması (NPT) kapsamındadır" dedi.

Uranyum zenginleştirme seviyesinin program kapsamında maksimum yüzde 60 olarak belirlendiğini dile getiren İslami, "Farklı hedeflere göre farklı zenginleştirme oranlarımız bulunmaktadır. Önemli olan, verimliliği artırabilmemizdir. Yüksek ayırma kapasitesine sahip, daha verimli ve ekonomik olabilecek gelişmiş makineleri planlarımız arasına aldık" şeklinde konuştu.

İran ile İngiltere, Fransa ve Almanya dışişleri bakan yardımcılarının, İran'ın nükleer programını ve bölgesel gelişmeleri ele almak üzere 29 Kasım'da Cenevre'de bir araya gelmeleri bekleniyor.

Dünya Haberleri

Volkswagen 100 bin işçi çıkaracak
Zelenski: NATO zirvesine hazırlanıyoruz, birçok ikili formatta görüşmelerimiz olacak
ABD: İran’ı Vurduk
Venezuela'da depremin bilançosu ağırlaşıyor: Can kaybı 920'ye yükseldi
Rusya, 2036'ya kadar Ay'da nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor